آخرین اخبار
واکنش جلیل سعیدلو، دبیر انجمن داروسازان ایران در خصوص نامه معاونت آموزش وزارت بهداشت در مورد تاسیس داروخانه های آموزشی جدید

خروج داروخانه های دولتی و هلال احمر از اهداف اصلی

واکنش دکتر جلیل سعیدلو، دبیر انجمن داروسازان ایران در خصوص نامه معاونت آموزش وزارت بهداشت در مورد تاسیس داروخانه های آموزشی جدید به گزارش دوشنبه های دارویی، جلیل سعیدلو، دبیر انجمن داروسازان ایران در واکنش به انتشار نامه معاونت آموزش وزارت بهداشت که خواستار تاسیس داروخانه های جدید آموزشی وابسته به دانشکده های داروسازی شده بود، اظهار داشت: […]

اشتراک گذاری
27 فروردین 1402
532 بازدید
منبع : دوشنبه های دارویی
کد مطلب : 950

واکنش دکتر جلیل سعیدلو، دبیر انجمن داروسازان ایران در خصوص نامه معاونت آموزش وزارت بهداشت در مورد تاسیس داروخانه های آموزشی جدید

به گزارش دوشنبه های دارویی، جلیل سعیدلو، دبیر انجمن داروسازان ایران در واکنش به انتشار نامه معاونت آموزش وزارت بهداشت که خواستار تاسیس داروخانه های جدید آموزشی وابسته به دانشکده های داروسازی شده بود، اظهار داشت: متاسفانه مباحث اقتصادی بر مباحث آموزشی چیره شده است و شاهد هستیم که سهم بزرگی از بازار دارویی کشور در اختیار داروخانه های آموزشی و همچنین داروخانه های هلال احمر قرار گرفته است. این درحالی است که اقتصاد داروخانه های بخش خصوصی تحت فشار شدید است.

وی ادامه داد: داروخانه های آموزشی و همچنین هلال احمر از وظایف ذاتی خود دور شده اند. هلال احمر باید متمرکز به مباحث امداد باشد. داروخانه داری در اساسنامه هلال احمر مطرح نیست. هلال احمر می تواند دپوهای دارویی داشته باشد، نه اینکه به فعالیت بنگاه داری در حوزه داروخانه بپردازد و رقیب بخش خصوصی شود.

سعیدلو اضافه کرد: ای کاش وزارت بهداشت و سازمان غذاودارو می توانستند در این رابطه قوی تر عمل کنند و جلوی تاسیس داروخانه های جدید هلال احمر مقاومت بیشتری می کردند. افسوس که به نظر می رسد فشار برخی نمایندگان مجلس در خصوص تاسیس داروخانه های دولتی و هلال احمر بسیار زیاد است.

دبیر انجمن داروسازان ایران ادامه داد: داروخانه های بزرگ دولتی و هلال احمر، فضا را برای فعالیت بخش خصوصی محدود کرده اند تا جایی که می توان گفت که هریک از آن ها حداقل معادل ۵۰۰ داروخانه گردش مالی دارند و در این میان، داروخانه های کوچک و نیز داروسازان جوان، به دلیل مشکلات مالی گرفتار ورشکستگی شده اند. بنابراین می توان گفت که تاسیس هر داروخانه دولتی و هلال احمر، مغایر برنامه های اشتغال زایی داروسازان جوان است.

سعیدلو ادامه داد: اقتصاد زنجیره دارویی کشور باید به سمتی حرکت کند که گسترش داروخانه های دولتی و هلال احمر متوقف شده و در گام بعدی با تقویت اقتصاد داروخانه های خصوصی، به سمت افزایش سهم داروخانه های بخش خصوصی حرکت کنیم ولی متاسفانه علی رغم همه هشدارها و مکاتبه ها شاهد هستیم که به بهانه های مختلف از جمله نیاز به آموزش، دنبال گسترش داروخانه های دولتی هستند، این درحالی است که راهکارهای مناسبت تری برای حل مشکل آموزش وجود دارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *