آخرین اخبار

در حاشیه افتتاح بزرگترین PICU کشور عنوان شد؛ درخواست مرندی از وزارت بهداشت برای افزایش ۲ واکسن جدید و پاسخ معاون وزیر

علیرضا مرندی، روز یکشنبه در مراسم یاد شده گفت: واکسن های جدیدی برای نوزادان در کشورهای دنیا مورد استفاده قرار می گیرد که هنوز در کشور ما وارد نشده است. وی افزود: می دانیم که وزارت بهداشت با مشکلات اقتصادی و مالی زیادی مواجه است ولی سلامت نسل آینده بسیار اهمیت دارد و باید نظام […]

اشتراک گذاری
02 آذر 1401
908 بازدید
کد مطلب : 604

علیرضا مرندی، روز یکشنبه در مراسم یاد شده گفت: واکسن های جدیدی برای نوزادان در کشورهای دنیا مورد استفاده قرار می گیرد که هنوز در کشور ما وارد نشده است.

وی افزود: می دانیم که وزارت بهداشت با مشکلات اقتصادی و مالی زیادی مواجه است ولی سلامت نسل آینده بسیار اهمیت دارد و باید نظام واکسیناسیون نوزادان در کشور تکمیل شود.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی اظهار کرد: حداقل ۲ واکسن جدید وجود دارد که وزارت بهداشت نیز ورود آن را به سیستم واکسیناسیون نوزادان تصویب کرده ولی هنوز اجرا نشده است.

وی افزود: بنده نامه ای را به وزیر بهداشت نوشتم و از او خواستم که این مصوبه زودتر اجرایی شود و در این مراسم نامه را به دکتر سیاری،معاون بهداشتی وزیر بهداشت تقدیم کردم.

بر اساس این گزارش، علی اکبر سیاری ، معاون بهداشتی وزیربهداشت هم در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران در پاسخ به این درخواست رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت: در مجموع ۱۳ واکسن در دنیا برای وا کسیناسیون کودکان وجود دارد. تا قبل از انقلاب فقط ۶ واکسن از آنها برای واکسیناسیون نوزادان و کودکان وجود داشت، بعد از انقلاب سه واکسن دیگر به آن اضافه شد و در طرح تحول سلامت یک واکسن دیگر( واکسن پنتاوالان) نیز به آنها اضافه شد.

وی افزود: اکنون ۱۰ واکسن برای واکسیناسیون نوزادان در کشور مورد استفاده قرار می گیرد. ۲ واکسن دیگر هم هست که ورود آنها به نظام واکسیناسیون کشور تصویب شده است که شامل واکسن روتاویروس و نموپوک است اما به علت اینکه اعتبار کافی نداریم، هنوز نتوانسته ایم این واکسن ها را اضافه کنیم اگر دولت یا مجلس اعتبار لازم را بدهند، این کار نیز انجام می شود.

سیاری همچنین در سخنانی که در مراسم افتتاح بزرگ ترین بخش PICU کشور داشت از عقب ماندگی در تحقیقات پزشکی در حوزه کودکان گلایه کرد.
معاون وزیر بهداشت، اظهار امیدواری کرد با افتتاح پژوهشکده تحقیقات کودکان در بیمارستان مفید در آینده این عقب ماندگی جبران شود.
پیش از سخنان معاون بهداشت وزیر بهداشت نیز علی اصغر پیوندی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در سخنانی از افتتاح پژوهشکده تحقیقات طب اطفال در بیمارستان مفید خبر داده بود.

وی همچنین گفت: همه بیمارستان های کشور با مشکل کمبود نیرو و کمبود تخت بیمارستانی مواجه اند ولی این مشکلات در بیمارستان مفید به علت ازدحام جمعیت مراجعه کنندگان به مراتب بیشتر از بیمارستان های دیگر است.

پیوندی خاطرنشان کرد: بودجه های دولتی برای رفع کمبودهای بیمارستانی کافی نیست و ما دست نیاز به سمت خیرین و مردم دراز می کنیم و می دانیم که مردم خیر ایران هرگز دست ما را خالی نمی گذارند.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست های جدید جمعیتی کشور و افزایش موالید، لازم است، بیمارستان های کودکان توسعه یابند و ما نیازمند این هستیم که بیمارستان جدیدی برای کودکان در حاشیه تهران و جایی که شهرداری تهران زمین آن را بدهد، بسازیم.

پیوندی، خطاب به کادر بیمارستان مفید نیز اظهار کرد: حوزه درمان حوزه پرچالشی است و با توجه به شبکه های مجازی هر اتفاق کوچکی که در بیمارستان ها بیفتد به سرعت منتشر می شود و تمام کارهای مثبت را هم تحت شعاع قرار می دهد.
روز یکشنبه بزرگ ترین بخش آی سی یو کودکان کشور با ۱۹ تخت با حضور معاون درمان،معاون بهداشت و رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در بیمارستان مفید افتتاح شد.

منبع : سلامت نیوز

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *