آخرین اخبار

افزایش ۳۰ درصدی تجویز داروهای ضد افسردگی به کودکان

در این بررسی آمده‌است: طی دهه گذشته تجویز داروهای ضد افسردگی برای کودکان با افزایش ۳۰ درصدی روبرو شده این درحالیست که بیش از ۴۰ درصد این داروها تاثیری نداشته و می‌تواند با عوارض جانبی برای مصرف کننده همراه باشد. مطالعه انجام شده روی حدود ۳۶۰ هزار بیمار ۶ تا ۱۸ ساله در انگلیس نشان […]

اشتراک گذاری
02 آذر 1401
1568 بازدید
کد مطلب : 620

در این بررسی آمده‌است: طی دهه گذشته تجویز داروهای ضد افسردگی برای کودکان با افزایش ۳۰ درصدی روبرو شده این درحالیست که بیش از ۴۰ درصد این داروها تاثیری نداشته و می‌تواند با عوارض جانبی برای مصرف کننده همراه باشد.
مطالعه انجام شده روی حدود ۳۶۰ هزار بیمار ۶ تا ۱۸ ساله در انگلیس نشان می‌دهد میزان تجویز داروهای ضد افسردگی به آنان توسط پزشکان عمومی ۲۸ درصد افزایش داشته‌است.
همچنین در این بررسی مشخص شد به دختران سه برابر بیش از پسران داروهای ضد افسردگی تجویز می‌شود. همچنین کودکان ساکن در مناطق محروم بیشتر احتمال دارد از این نوع داروها مصرف کنند.
دکتر «آن جان» محقق ارشد این مطالعه گفت: موضوع اصلی این است که مشخص شود آیا این داروها به دلایل درستی تجویز می‌شود؟. این افزایش در تجویز داروهای ضد افسردگی می‌تواند ناشی از بیشتر شدن تعداد مبتلایان به افسردگی، افزایش آگاهی از این بیماری و درمان بهتر توسط پزشکان عمومی یا نبود دسترسی کافی به درمان‌های روان‌شناختی و مراقبت‌های تخصصی باشد.
به گزارش روزنامه ایندیپندنت، وی افزود: لازم است با انجام بررسی‌های بیشتر مشخص شود دلیل افزایش تجویز این داروها چیست؟.
منبع : ایسنا

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *