آخرین اخبار
کالاهای سلامت

در خصوص کالاهای سلامت

در خصوص کالاهای سلامت
اشتراک گذاری
19 اسفند 1400
744 بازدید
نویسنده : وادی زاده
منبع : داروسازان
کد مطلب : 324

با سلام و احترام

استحضار دارید که یکی از مهم ترین چالش های پیش روی داروسازان جوان برای کارآفرینی و ورود به عرصه تولید، مشکلات مربوط به ایجاد فضا و امکانات مورد نیاز برای تولید است.

خوشبختانه در سال های اخیر با تاسیس پارک ها و مراکز رشد علم و فن آوری، این امکان به وجود آمده است تا فارغ التحصیلان جوان در یک دوره کوتاه مدت، از فضاهای تولیدی و امکانات دستگاهی ایجاد شده، تا زمان استقلال و توانایی تاسیس یک واحد تولیدی مستقل بهره برداری نمایند.

در رابطه با کالاهای سلامت، اخذ پروانه های متعدد از سازمان غذا و دارو علاوه بر پروانه های تاسیس و بهره برداری وزارت صمت باعث طولانی تر شدن فرآیند تولید این فرآورده ها می شود.

در حال حاضر تسهیلات در نظر گرفته شده توسط هر یک از ادارات کل سازمان غذا و دارو برای حمایت از واحدهای فن آور نوپا در این مراکز رشد متفاوت است؛ به گونه ای که تولید بعضی از کالاهای سلامت عملا در مراکز رشد فناوری دانشگاه های علوم پزشکی غیر ممکن شده است.

از جنابعالی خواهشمندیم تدبیری فرمائید تا در سال حمایت از “رونق تولید ” با قائل شدن تسهیلات ویژه برای شرکت های فن آور مستقر در مراکز رشد، فرآیند صدور مجوز تولید برای متقاضیان در این مراکز تسهیل گردد.

این انجمن آماده است تا در جلسات تخصصی، راهکارهای مورد نظر برای حمایت از اشتغال و تولید ملی کالاهای دانش بنیان را ارائه نمایند.

۵d0b3e67a4715

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *