آخرین اخبار
دکتر کلانتری ریاست انجمن داروسازان ایران : فروش اینترنتی دارو ممنوع است

دکتر کلانتری: فروش اینترنتی دارو ممنوع است

رئیس انجمن داروسازان ایران، دکتر شهرام کلانتری، با بیان اینکه فروش اینترنتی دارو به موجب بند ب ماده ۶ قانون تجارت الکترونیک منع شده است، افزود: هیچ مصوبه قانونی برای خروج از این ممنوعیت وجود ندارد و اقدامات انجام شده همه خلاف این بخش از قانون هستند.کلانتری با اشاره به ضرورت جداسازی اقلام غیردارویی از […]

اشتراک گذاری
04 آذر 1402
393 بازدید
نویسنده : انجمن داروسازان ایران
کد مطلب : 1369

رئیس انجمن داروسازان ایران، دکتر شهرام کلانتری، با بیان اینکه فروش اینترنتی دارو به موجب بند ب ماده ۶ قانون تجارت الکترونیک منع شده است، افزود:

هیچ مصوبه قانونی برای خروج از این ممنوعیت وجود ندارد و اقدامات انجام شده همه خلاف این بخش از قانون هستند.

کلانتری با اشاره به ضرورت جداسازی اقلام غیردارویی از این فرآیند، گفت: پس از اجرایی شدن کامل طرح نسخ الکترونیک، چه تضمینی وجود دارد که تحلیل داده‌ها و القای مصرف برخی مواد به مصرف‌کنندگان صورت نگیرد. به بیان دیگر بیم بهره‌برداری و القای مصرف برخی داروها با استفاده از این اطلاعات وجود دارد.

او براین عقیده بود که اطلاعات خصوصی مردم در حوزه سلامت باید روی سرورهای امن متعلق به وزارت بهداشت یا هر تولیت امن دیگری قرار گیرد و سرور واسطی در این میان وجود نداشته باشد و کار جست ‌و جوی کالای سلامت محور از طریق موتور جست‌و‌جوگر داخلی انجام شود.

کلانتری افزود: برخی می‌گویند وزارت بهداشت انگیزه این کار را ندارد و پیشنهاد شما شدنی نیست. در این صورت، انجمن داروسازان حاضر است برای حفظ منافع مردم، موتور جست‌وجو و سرورها را تهیه و به وزارت بهداشت ارائه کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.