آخرین اخبار

موفقیت محققان ایرانی در انتقال هدفمند دارو به بافت های سرطانی بدن

بیماری سرطان یکی از اصلی ترین بیماری هایی به شمار می رود که در اقصی نقاط جهان سلامت بشر را تهدید می کند. ازاین رو تحقیقات در حوزه دارو برای مهار و درمان این بیماری در حال انجام است. به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانوریاست جمهوری،امروزه سرطان دومین عامل مرگ ومیر در جهان محسوب […]

اشتراک گذاری
02 آذر 1401
1657 بازدید
کد مطلب : 657

بیماری سرطان یکی از اصلی ترین بیماری هایی به شمار می رود که در اقصی نقاط جهان سلامت بشر را تهدید می کند. ازاین رو تحقیقات در حوزه دارو برای مهار و درمان این بیماری در حال انجام است.

به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانوریاست جمهوری،امروزه سرطان دومین عامل مرگ ومیر در جهان محسوب می شود که پیش بینی می شود در سال های آینده به اولین عامل مرگ ومیر تبدیل شود. بنابراین ارائه و معرفی داروها و راه های متفاوت جهت درمان سرطان ضروری به نظر می رسد.

دکتر حامد همیشه کار محقق دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این مطلب که داروهای ضد سرطان به صورت غیرانتخابی عمل می کنند و با تخریب بافت غیر سرطانی موجب عوارض گسترده می شوند، در رابطه با اهداف طرح حاضر گفت: هدف از انجام این کار سنتز نانوذرات مغناطیسی با قابلیت بارگیری و حمل داروی ضد سرطان ۶- مرکاپتوپورین بوده است. این دارو جز یکی از داروهای مؤثر ضد تومور در طی ۵۹ سال گذشته است که به طور گسترده جهت درمان و مهار سرطان خون در کودکان، پیشگیری از پس زدن عضو پیوند یافته و بیماری های التهابی مورد استفاده قرار می گیرد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *