آخرین اخبار

افزایش قیمت دارو در سه ماه اول امسال رخ نمی دهد

علی فاطمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا افزود: متاسفانه این روزها در فضای مجازی شایعاتی در مورد افزایش قیمت دارو  موجب تشویق اذهان عمومی بویژه بیماران می شود، در حالیکه این موضوع صحت نداشته و هنوز افزایش قیمتی رخ نداده است. وی اظهار داشت: داروهای خارجی و […]

اشتراک گذاری
02 تیر 1401
929 بازدید
کد مطلب : 732

علی فاطمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت ایرنا افزود: متاسفانه این روزها در فضای مجازی شایعاتی در مورد افزایش قیمت دارو  موجب تشویق اذهان عمومی بویژه بیماران می شود، در حالیکه این موضوع صحت نداشته و هنوز افزایش قیمتی رخ نداده است.

وی اظهار داشت: داروهای خارجی و برخی از داروهای بدون نسخه ای در سال ۱۴۰۰، دو برابر افزایش قیمت داشتند و در سه ماه اول امسال بهای داروها رشد ندارد.

فاطمی با اشاره به اینکه هر سال با توجه تورم جامعه، افزایش قیمت دارو طبیعی است، تصریح کرد: سازمانهای بیمه گر هزینه برخی از داروها بویژه بیماران خاص را ۷۰ درصد پرداخت می کنند که قرار است امسال  این پوشش بیمه ای به ۹۰ درصد برسد و اگر افزایش قیمت دارو بعد از سه ماه دیگر وجود داشت، بیماران از جیب خود هزینه ای بابت این افزایش پرداخت نخواهند کرد.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: پوشش بیمه ای همگانی که اکنون حدود پنج میلیون نفر زیر چتر حمایت هیچ بیمه ای نیستند، از مهمترین اولویت های کاری نظام سلامت است و تقویت سازمانهای بیمه گر برای پرداخت درصد بالای هزینه داروی بیماران، می تواند دغدغه و نگرانی را از مردم بکاهد.

به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز ۲۱ فروردین در مراسم تقدیر از خادمان طرح سلامت نوروزی گفت: مجلس شورای اسلامی حدود ۳ میلیارد دلار ارز به  وزارت بهداشت امسال برای تامین دارو اختصاص داده است.

وی افزود: متاسفانه فضاسازی هایی توسط برخی از افراد منفعت طلب در جهت افزایش دارو وجود دارد و این درست نیست و اجازه نمی دهیم کوچکترین خدشه ای به مردم وارد شود،  داروهایی که برای بیماران لازم است در دسترس قرار می دهیم و برخی داروها برند بوده و ضروری نیست، دارویی را که تولید داخل داریم از  داروی خارجی استفاده کنیم زیرا برخی داروهای خارجی قیمت های نامتعارف دارند و در برنامه ما نیست.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *