آخرین اخبار
مهدی زارعی: چرا خبری از اجرای سند جامع خدمات سلامت در داروخانه ها نیست؟

مهدی زارعی: چرا خبری از اجرای سند جامع خدمات سلامت در داروخانه ها نیست؟

مهدی زارعی رئیس شواری عالی داروخانه های انجمن داروسازان در گفتگو با خبرنگار دوشنبه های دارویی گفت: متاسفانه با گذشت چهار سال از رونمایی و ابلاغ سند جامع خدمات سلامت در داروخانه‌های ایران با هدف توسعه خدمات به سمت مراقبت فراگیر از بیمار هنوز مفاد سند اجرایی نشده است. وی افزود: داروخانه به عنوان در دسترس ترین مرکز ارائه خدمات سلامت […]

اشتراک گذاری
27 خرداد 1402
621 بازدید
نویسنده : انجمن داروسازان ایران
کد مطلب : 1025

مهدی زارعی رئیس شواری عالی داروخانه های انجمن داروسازان در گفتگو با خبرنگار دوشنبه های دارویی گفت: متاسفانه با گذشت چهار سال از رونمایی و ابلاغ سند جامع خدمات سلامت در داروخانه‌های ایران با هدف توسعه خدمات به سمت مراقبت فراگیر از بیمار هنوز مفاد سند اجرایی نشده است.

وی افزود: داروخانه به عنوان در دسترس ترین مرکز ارائه خدمات سلامت در فرآیند ارتقای سلامت جامعه نقش مهمی را ایفا می کند.

زارعی ادامه داد: دنیا به سمت توسعه خدمات نوین در داروخانه گام های بلندی برداشته و در بسیاری از کشورها خدمات و استانداردهای جدید برای ارائه خدمات سلامت در داروخانه تدوین شده است که موجب ارتقای سطح سلامت جامعه و کاهش هزینه‌های درمانی گردیده است.

رئیس شواری عالی داروخانه های انجمن داروسازان اضافه کرد: همانطور در متن سند ذکر شده این سند به منظور توسعه ارائه خدمات سلامت به سمت مراقبت فراگیر از بیمار تدوین شده است و نقشه راه جامعه داروسازی در زمینه توسعه نقش داروساز از تامین و عرضه فرآورده های سلامت به سمت ارائه کننده خدمات سلامت ترســیم می نماید.

زارعی خاطر نشان کرد: اهمیت ایــن سند در طراحــی یــک چارچوب جامــع، استاندارد و یکپارچه بــرای دستیابی بــه خدمات سلامت مبتنی بر ایفای نقش واقعی داروساز در تیم سلامت می باشد، بنحوی که داروساز با نقش آفرینی موثر و بموقع خود در نتایج دارو درمانی و ارتقای کیفیت زندگی بیماران و کاهش هزینه‌های درمانی سهم به سزایی را بر عهده داشته باشد.

وی تصرریح کرد: مطابق سند چشم‌انداز و اهداف مهمی همچون تحول بنیادین در ارائه خدمات در داروخانه ها تا سال ۱۴۰۴، می باید داروخانه های کشور جایگاه اول در ارائه خدمات سلامت در سطح منطقه باشند.

زارعی تاکید کرد: عدم اجرای سند جامع خدمات سلامت در داروخانه ها و همچنین اجرایی نشدن بخشی از آیبن نامه داروخانه ها که مربوط به شرح خدمات داروسازان در داروخانه می باشد از جایگاه نظام اداری ترک فعل و گناهی نابخشودنی در حق مردم و نظام سلامت می باشد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *